Viis tegurit, mis mõjutavad keeleõpet ja nõuanded neile, kes pole ammu keelt õppinud

1. Negatiivsed kogemused minevikus

Siinkohal oleks lihtne öelda, et ära lase end mõjutada negatiivsetest kogemustest, aga need tunded istuvad meis nii tugevalt sees kinni, et ei ole lihtne neist ühe sõrmenipsuga vabaneda. Kindlasti on nii mõnigi meist kogenud koolipõlves (või ka hiljem) negatiivset kogemust keeletunnis. Sa võid olla kogenud seda, et õpetaja mõnitas, vähendas Sinu võimeid stiilis „sinust ei saagi rohkem oodata“, oled kogenud kaaslaste või õpetaja kärsitust, kannatamatust, hääle tõstmist. Kuna Sul on sellest ajast nii negatiivsed kogemused, pead Sa saama õppida toetavas ja positiivses õhkkonnas. Seega, kui oled selles osas tundlik ja oma võimetes ebakindel, on Sul hädavajalik saada õppima Sulle soodsasse õhkkonda. Kui lähed oma raha eest õppima, googelda oma keeleõpetajat või küsi keeltekoolist, kas Sa saaksid oma keeleõpetajaga enne kohtuda või vähemalt kas Sa saaksid temaga enne näiteks Skype’is kohtuda ja vaadata, kas õpetaja on Sulle sobiv.

2. Püüa lahti saada vanast mõttemustrist

„Ma olen puupea“, „grammatikat ma küll ei taha õppida“, „sõnad ei jää mulle pähe“, „mul ei ole keelte peale annet“. Esiteks, negatiivse mõtteviisiga ei jõua kaugele eriti mingis valdkonnas, seega proovi endale selgeks teha, et Sa ei materdaks end juba ette maha. Grammatikat ei tasu karta, see on osa keeleõppest. Oskuslik keeleõpetaja põimib grammatikat ning suhtluskeelt osavalt ja pole võimalik õppida keelt ilma grammatiliste konstruktsioonide õppimiseta. Õieti, on küll võimalik õppida ainult kuulates ja rääkides, aga sageli hakkavad inimesed ise huvi tundma, et nad ka õigesti räägiksid ja hakkavad ise grammatika kohta küsima.

3. Järjepidevus

Järjepidevus on keeleõppes väga tähtis. On inimesi, kelle jaoks on väga raske olla järjepidevalt tunnis, aga seda tähtsam on võtta materjal ja hoida õpetajaga kontakti, et puudutud tunni materjal saada ja see läbi töötada. Juhuslik keelega tegelemine ei vii tegelikult sihile. Varu nädalas piisavalt aega kodutöödeks, kui tundub, et Su kalendris ei jätku iseseisvaks õppimiseks aega, räägi sellest õpetajaga ja käi võimalusel alati tunnis koha.

4. Ebarealistlike ootuste asemel sea realistlikud eesmärgid

Mida kaugemal Sa oled olnud keelte õppimisest, seda vähem tasub endale pähe istutada ebarealistlikke ootusi nagu „keel selgeks kolme kuuga“. Keelt ei saa keegi väga kiiresti päris selgeks, sest keel on lõputu kosmos, kus on eraldi alamkeeled nagu väiksed tähed või planeedid, keeles on väga palju sõnu ning keelega on seotud väga tihedalt ka selle maa kultuur ja kontekst. Võiksid endale panna pigem selliseid eesmärke nagu „soovin suhelda kolme kuu pärast klientidega lihtsamatel teemadel“ või „kolme kuu pärast ma saan hakkama elementaarsete suhtlussituatsioonidega “.  Sõnasta oma eesmärk kolmeks kuuks või kuuks ja vaata perioodi lõpus tulemus õpetajaga üle.

5. Usalda oma õpetajat kui oled ta juba endale valinud/leidnud!

Kui Sa oled juba sobiva õpetaja leidnud, siis usalda teda. Kui ta annab Sulle tagasisidet Sinu keeletaseme kohta, siis usalda teda. Kui Sina tahad, et ta kirjutaks Sulle tunnistusele, et Sul on B1 tase, kuid tema ei ole sellega nõus ja annab Sulle A2 taseme, siis ei ole see kiuslikkusest, vaid ilmselt see nii ongi, et Sa pole veel B1ni jõudnud. Keeleõpetaja  NB! Nõudlikkus ei ole kiusamine! Nõudlik õpetaja on teatud juhtudel väga hea. Ta sobib neile, kes kipuvad viilima ja endale valetama, ta ei lase Sind rajalt maha libiseda. Kui Sulle sobib aga rohkem õpetaja kui juhendaja, siis püüagi endale otsida vastav õpetajatüüp.

Kristiina Koolitused planeerib ja koostab kursuseid vastavalt kliendi soovile ja vajadustele. Koolituse tellija saab enne kursuse algust esitada oma soovid ja planeerida aja keeleõppeks. Tellimiseks kirjutage meile!

Teie küsimus või päring

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga